مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 فروردین 1401 ساعت 14:572022-04-02اقتصادي

بازنشر| جزییات افزایش 21 درصدی بیمه شخص ثالث خودروها


مدیرکل برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی ایران گفت: گرچه امسال نرخ دیه نسبت به سال قبل 25 درصد اضافه شده، اما حق بیمه شخص ثالث 21 درصد افزایش یافته و نیازی به الحاقیه برای بیمه نامه های صادره نیست.

- حسن رضا عباسیان فر در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد افزایش نرخ حق بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه در پی افزایش نرخ دیه سال جاری گفت: نرخ دیه کامل یک انسان نسبت به پارسال با افزایش 25 درصدی از 480 میلیون تومان ماه های عادی به 600 میلیون تومان و در ماه های حرام از 640 میلیون تومان پارسال به 800 میلیون تومان افزایش یافته است و چون تعهد مالی در بیمه نامه هم معمولا 2.

5 درصد کل نرخ دیه است که سال قبل برای بیمه نامه ها 16 میلیون تومان بود و برای امسال حداقل 20 میلیون تومان شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در آخرین جلسه شورای عالی بیمه تصمیم گرفته شد با توجه به وضعیت تورم و سیاست دولت در کنترل قیمت و سیاست کاهش فشار اقتصادی بر مردم، گرچه نرخ دیه بالا می رود، اما برای رعایت حال مردم کمتر از آن رقم حق بیمه افزایش یابد، گرچه دیه به هر میزان که افزایش یابد، به همان نسبت تعهدات مالی شرکت های بیمه در پرداخت خسارت هم بیشتر می شود.

با این وجود در شورای عالی بیمه قرار بر این شد که گرچه نرخ دیه 25 درصد افزایش یافته، اما حق بیمه شخص ثالث با 21 درصد افزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازنشر| جزییات افزایش 21 درصدی بیمه شخص ثالث خودروها

بازنشر| جزییات افزایش 21 درصدی بیمه شخص ثالث خودروها